2009. február 11., szerda

Kenyér sütés pikk meg a pakk

Én imádom a kenyereket, kb úgy ,mint Gombóc Artúr a csokoládét. Soha nem gondoltam volna, hogy egyszer csak majd rám jön az, hogy neki kezdjek és bumm! a nagymamám módjára kenyeret süssek otthon.
Pedig eljött a pont Október idusán, és nagyon boldog lettem a végeredménytől. Ehető lett és azonnal betermeltük, vajjal és borocskával. A kenyerem,kicsi volt, fantasztikusan fűszeres, aranybarna színű és meleg. Az októberi naplementében lefotóztuk,így persze még szebb :) lett...és után elég hamar már csak a morzsákért küzdöttünk.

Azért nem teljesen eredeti kenyér, mert nem kovászos, hanem élesztős, de szerintem a gyorsaságát tekintve ezért előnyösebb is.
kb fél kilós kis kenyér lesz belőle,ha valaki nagyobbat szeretne arányosan növelje az adagokat...
Hozzávalók:
500gr finomliszt( na ettől hízunk)
15gr szárított élesztő
1tk cukor

őrölt bors
45ml oliva olaj( ha úgy könnyebb akkor egy feles oliva :) )
3 dl langyos víz
és BÁRMILYEN fűszer amit csak szeretek!!!rozmaring, kakukkfű, római kömény, oregáno...bármi. Szárított paradicsom, oliva bogyó, fokhagyma,lilahagyma...bármi belekerülhet ízlés szerint
1 tojássárgája+1ek víz a kenéshez
Összeállítani is nagyon egyszerű :)

A lisztet tálba szitálom és összekeverem a szárított élesztővel. Hozzáadom a sót a borsot, az olajat és a vizet. 5 perc alatt megdagasztom a bumszlis végű dagasztókarral a robotgéppel. A dagasztás vége felé dolgozom bele az összes többi fűszert, vagy az én ízlésemnek belevaló fanatsztikumokat.
A tálat amiben a megszületendő kenyér van letekarom és egy nagyon okos módszerrel megkelesztem .Nekem sima gázsütőm van minden faxni nélkül, de szerintem így is tökéletes. Egy szóval leszedem a felső rácsot, bekepcsolom a sütőt és bebugyolálom pár rétegbe a tálat...Pikk ás pakk a duplájára kell(40 perc).Ha ez meg történt újra átgyúrom lisztezett deszkán. Sütőpapírral bélelt gyümölcskenyér formában 40 perc alatt készre sütöm..A sütő aljába e másik tepsit is teszek amiben víz van,így sütés közben nem szárad kia kenyér,állítólag

Hogy szép aranybarna teteje legyen, 1 tojássárgáját összekeverek 1 evőkanál vízzel és miközven hősöm a sütőben megvalósítja önmagát néha megkenegetem ezzel a masszával, hogy kész kenyérként gyönyörű nap barnított olasz dzsigolónak érezhesse magát :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése