2009. április 6., hétfő

Almás Pite, az egyetlen, az Igazi



Már másfél hónapja nem írtam , pedig készült ez s az a kis kucsinánkban.

Először is ami a legeslegeslegfontosabb, hogy az unkatesom Andi ikerfiúkkal várandós,akik már nem kevesebb ideje,mint 5 hónapja leleddzenek a pocakjában. Két fííjjjúúú!!!soha nem kell majd hajat fonnija (csak a sajátját) meg ilyenek.Amúgy szerintem Andi fiús anyuka típus.

Holnap megyünk is és jól megnézzük a pocakját és a nagymamámat is aki sajnos kórházban van ,de holnap van a szülinapja.

Ismét készítettem almáspitét-most sül, és egy kis Rakottkrumplit is :)

Álljon itt a jó kis almáspite receptje végre:

A tésztához:

1/2kg liszt

2g élesztő-1dl tej-2csipetnyi porcukorral meg kell hinteni

1 tojás

2ek kristálycukor

1egész Rama

1kis poharas tejfel fele

3kg alma

fahéj

őrölt szegfüszeg

2 vaniliás cukor

izlés szerint cukor...sok...szerintem

1 citrom héja...én így szeretem..olyan almakompót érzésem lesz tőle :)

Hm..akár még narancsaromát is lehetne beletenni, de úgy már persze nem lenne almáspite,télen volt itthon egy kis vanilia aromám és azt beledolgoztam a tésztájába...eléggé nagyon finom úgy is :)


1.,Először meghámozom és lereszelem az almát, hogy jól kicsöpögtesse a levét, amit persze megiszunk azonnal Andrissal :) (3kg almának kb 1 L leve lesz!!!!)

2., felfuttatom a 2 gr élesztőt a pici tejben,porcukorral

3., A robotgép dagasztós végével ,összedolgozom a lisztet, a margarint, a tejfölt, a cukorot a tojást és a csipetnyi sót.

4., Amíg összedolgozom a fentieket addig felfut a az élesztő és,egyesítem.

5., Az almából kinyomkodom a maradék levet,de úgy istenigazából.

6., A tésztát újra jól átgyúrom,1/3-2/3 arányban szétszedem.A nagyobbikat teszem alulra a jól kivajazott lisztezett, vagy kisütőpapírozott tepsibe,a kicsit az alma tetejére.

7., Na de nem szaladok ennyire előre: alulra a vastagabb tészta, aztán rápakolom a már jól kinyomkodott almát, amire, pici őrölt szegfűszeget, sok fahéjat és annál több porcukrot...szerintem kb 25dkg szórok, erre jön a következő tészta réteg ,amit ha szépen elrendezgettem jön a villával döfködés és a tojás sárgájával bekenés :):):)


Hát...ennyi, kb 25 perc alatt sül meg, közben persze néhányszor tűpróba és késssszzz :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése